zaterdag 28 november 2015

Review: Zoet & Shoot van Linda Lomelino

Een tijdje geleden ontving ik dit mooie bakboek Zoet&Shoot van Linda Lomelino, een Zweedse blogger die voornamelijk bakt. Het boek bevat niet alleen recepten, maar ook heel veel tips voor zowel bakken als het maken van mooie foto's van je baksels. Zo beschrijft ze bijvoorbeeld hoe ze de foto van deze taart steeds beter heeft gemaakt door met de achtergrond te variƫren:

De foto's zijn donker en een beetje mysterieus, erg mooi! Ik weet niet of ik dat ooit voor elkaar krijg hoor. Het boek is zeker niet alleen voor bloggers hoor, het fotograferen is maar een klein onderdeel van het boek. Het is ingedeeld in een aantal hoofdstukken:
In 'Tuindromen' vind je bijvoorbeeld veel baksels met fruit (zoals de bovenstaande cake met bosvruchten en mascaprpone!) en zijn de gebakjes versierd met bloemen. In herfstoogst recepten met een herfsttint, zoals een perzik-pruimentaart. En wat denk je van een heel hoofdstuk over chocolade!  Cheesecake met chocolade en frambozen, chocolademacarons of deze brownies met maltesers:
Naast de recepten heeft ze een aantal tips stap voor stap beschreven en gefotografeerd, zoals het maken van zanddeeg of macarons:

Als ik een review van een kookboek schrijf, wil ik ook graag een recept uitproberen. Dat was weer lastig, zou ik gaan voor de bovenstaande brownies, voor donuts of toch voor een lekkere taart. Uiteindelijk gekozen voor de banoffee pie, die wilde ik al heel lang maken! Een taart met banaan, caramel en slagroom. Ik maakte er kleine taartjes van, het resultaat en recept vind je hier.

Geen opmerkingen: